Ystad Ridklubb
Glädje - Gemenskap - Trygghet - Utveckling

Anläggningskort 2024

Anläggningskort gäller för helår (jan-dec) eller halvår (jan-juni, juli-dec) beroende på avlagd avgift och ska vara betald innan anläggning nyttjas. Det går inte att betala per gång bortsett för när Ystad Ridklubb anordnar planerad aktivitet enligt separat anslag / inbjudan. Anläggningskortet gäller för ridning på hela Ystad Ridklubbs anläggning (ridhus, paddock, gräsbanor och galoppbana).

Anläggningskortet gäller för:

en häst med en eller flera ryttare

eller

en ryttare med en eller flera hästar

Priser för 2024 (Styrelsebeslut 231211):

Helår 4400 :-

Halvår 2600 :-

För hästar uppstallade på Ystad Ridklubb ingår anläggningsavgiften. Är du intresserad av att ha din häst uppstallad på Ystad Ridklubb, kontakta oss via mail.

Önskar du anläggningskort  för 2024?

Det bokar du direkt på hemsidan BOKA HÄR

Du och din/a medryttare måste vara medlemmar i Ystad Ridklubb. Om du inte redan är det så kommer det automatiskt att läggas på vid din bokning av Anläggningskortet. Är det fler som skall rida samma häst. Be dem i så fall boka medlemskort här BLI MEDLEM.

Om man rider på anläggningen utan att ha erlagt ridhusavgift kommer man att få betala en straffavgift på 1000:- (Styrelsebeslut 130115).

Regler för nyttjande av Ystad Ridklubbs anläggning

Ryttare som rider på anläggningen ska vid all ridning bära hjälm i korrekt skick.

Ridhusregler/ridbanans regler ska respekteras.

Hästgödsel ska omedelbart plockas upp. Om din häst gödslar under tiden du rider måste du omedelbart sitta av hästen och plocka upp gödseln och lägga i skottkärran.  Vänta inte tills du ridit klart, det blir för utspritt.

Ridskolan har alltid företräde till samtliga banor.

Ridhusbokningar finns på vår hemsida.

Hindermaterial och annat ska plockas undan efter användning.

Sköt ridhuset och övriga banor som de vore ditt/dina eget/egna.

Välkommen till många trevliga timmar på Ystad Ridklubbs anläggning!

Våra vänner