Ystad Ridklubb
Glädje - Gemenskap - Trygghet - Utveckling

TRYGGHETSPRISET 2022
Fotograf: Roland Thunholm

Tredje helgen i november 2022 blev YRUS ordförande Emma uppringd av Catrine Andersson, som är projektledare för satsningen Trygga Ledare inom Svenska Ridsportförbundet. Hon berättade den otroliga nyheten att vi i Ystad Ridklubbs Ungdomssektion har vunnit Ridsportens Trygghetspris 2022 och på några timmar hade vi helt plötsligt en hel helg i Stockholm inbokad.

Tidigt en lördagmorgon helgen efter gick vårt flyg från Sturup och vi hade en heldag att spendera hur vi ville i Stockholm och på våra hotell. Söndagen spenderade vi hela dagen på Friends Arena och Sweden International Horse Show med föreställningar & mässa, och efter en vecka med otrolig glädje och massvis med nerver fick vi gå upp på scen i stora arenan tillsammans med Svenska Ridsportförbundet, Stiftelsen Friends, Trygga Ledare och vår självaste förebild Peder Fredricson för att ta emot det är ärofyllda priset.

Vi saknar ord så glada, tacksamma och stolta vi är över detta priset. Trygghet och gemenskap är de viktigaste ledorden vi jobbar efter och att få detta fina kvittot på det arbete vi lägger ner är helt otroligt. Känslorna fullkomligt bubblar av glädje hos oss och vi tittar tillbaka på den helgen och det priset med glädje.

Detta är inte bara vårt pris, utan ert också - alla våra barn, ungdomar och alla ni som ständigt står vid vår sida. TACK. Tillsammans.

Våra vänner