Ystad Ridklubb
Glädje - Gemenskap - Trygghet - Utveckling

ÅRETS FÖRENING 2023

Ystad Ridklubbs Ungdomssektion YRUS är utsedd till Årets Förening 2023 av Lions Club i Ystad!

Denna fina utmärkelse är ytterligare ett kvitto på YRUS viktiga arbete och resulterar i 10 000 kronor till ungdomssektionen, att använda till något meningsfullt. Det var tidigare ordförande Emma Persson samt vice ordförande Ella Berggren Kulle som den 11 april var med på Lions månadsmöte i Siriushuset och tog emot checken samt fyra kilo morötter till våra lektionshästar. Gissa vem som kommer bli extra glada!

Motiveringen lyder som följande: ”Ystad Ridklubbs Ungdomssektion YRUS bedriver en viktig och mycket engagerande del av Ystad Ridklubbs verksamhet, med fokus på föreningens barn och ungdomar. Föreningen har cirka 300 medlemmar och erbjuder ridning för alla barn och ungdomar som utgår från deras egna förutsättningar. Ridklubben har infört  funkisridning som ger möjlighet för de med en funktionsvariation att få rida och höja sin livskvalité. Handikappramp finns i nuläget, men visionen är att kunna ha ännu mer funkisutrustning. Ystad Ridklubbs Ungdomssektion brinner för barn och unga, för föreningen, för hästarna och för att stimulera barns och ungdomars trygghet, utveckling, glädje och att skapa gemenskap.”

TACK!

Våra vänner