Ystad Ridklubb
Glädje - Gemenskap - Trygghet - Utveckling

Funkisridning

Nu presenterar vi stolt... FUNKISRIDNING!

För ridande med någon form av funktionsvariation. Vi rider utifrån individens förutsättningar, dagsform och fokuserar på glädje, närhet samt rörelse.

Vi håller oss i långsamt tempo så att kropp och knopp hinner med. Då vi vistas mycket ute i skog och natur vill vi ha med någon ansvarig som går bredvid den ridande och ansvarar för denne. Vi har ungdomsledare som ansvarar för att leda hästen samt ansvarig ridlärare som ansvarar för lektionen.

Ridtid: Lördagar kl. 08.45-09.30 samt kl. 12:45-13.30. OBS: Upp- och avsittning är inkluderat i den tiden.

Intresseanmälan görs under www.ystadridklubb.com
Gå in under fliken Ridskola och sedan intesseanmälan Ridskola.

Detta var ett av våra tydliga mål under hela anläggningsprojektet som via Allmänna Arvsfonden blev verklighet. Att vår anläggning är tillgänglig för alla och även våra aktiviteter. Detta är stort för oss och vi välkomnar era intresseanmälningar. För information har vi ingen lift, men en nyrenoverad bred ramp.

Frågor? Mejla ystadridklubb@ystad.nu

Våra vänner